Friday, February 23, 2018

თამარ მეცხვარიშვილი თემატური გეგმა გეოგრაფიაში IX კლასი



თემატური IX კლასი
 საჩხერის მეორე საჯარო სკოლა
                                                    2016-2017 სასწ. წელი
საგანი---გეოგრაფია
კლასი--IX
ასწავლებელი-------თამარ მეცხვარიშვილი
საგნის შესახებ-------გეოგრაფია არის საგანი რომელიც ეხმარება მოსწავლეს აღიქვას სამყარო მთლიანობაში და განსაზღვროს ქვეყნის ადგილი მსოფლიოსი მიმდინარე პროცესებშ.ხელი შეუწყოს მოსწავლეს პატრიოტ და პესუხოსმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებაში.
სწავლების ამ საფეხურზე  ჩვენი მიზანი:მოსწავლეებში გაღვიძოს ინტერესი საკუთარი ქვეყნის ბუნებრივი გარემოს მიმართ და ხელი შეუწყოს გეოგრაფიული ცოდნის შეძენას,რაც ინფორმაციის ატვისებასთან ერთად ისეთი სპეციფიკური უნარ ჩვევების განვითარებას გულისხმობს,როგორიცაა სივრცესა და დროში ორიენტაცია,პრობლემის გააზრება და გადაჭრა,მოვლენებს შორის მიზეზ0შედეგობრივი კავშირების დადგენა
სემესტრული დატვირთვა
       სულ:67სთ
I    სემესტრი
II   სემესტრი
       30სთ
        36სთ

                                                                         თემატური გეგმა

                                                                       თემატური გეგმა IX კლასი

თემა /თემატური ერთეული
სთ
თარიღი
სასწავლო მიზანი/შედეგი
მეთოდი/სტრატეგია
რესურსი
შეფასება

გეოგრაფიული მდებარეობა
1.საქართველოს ტერიტორიული ფორმირება
2.ქართული გეოგრაფიული აზროვნების ისტორია
3.ვახუშტი ბაგრატიონი -ქართული გეოგრაფიის ფუძემდებელი
4.საქართველოს გეოგრაფიული მდებარეობა
5.საქართველოს ფართობი და საზღვრები
6.საქართველო და კავკასია
7.საქართველო და მსოფლიო
8.საქართველოს სახელმწიფო წყობა და სიმბოლიკა
9.საქართველოს ტერიტორიულ ადმინისტრაციული მოწყობა.
შემაჯამებელი სამუშაოN




1

1

1

1

1

1

1

1

1

1




15.09

17.09

22.09

24.09

29.09

1.10

6.10

8.10

13.10

15.10


  • მოსწავლე შეძლებს იმსჯელოს საზღვრების გატარების თავისებურებების შესახებ და მათ მნიშვნელობაზე

  • აღნიშნავს რუკაზე საქართველოს საზღვრებს სხვადასხვა ეპოქის მიხედვით

  • ახსნის გეოგრაფიული თავისებურებების ძირითად განმსაზღვრელ ფაქტორებს

  • ადარებს საქართველოს სხვა ქვეყნების მდებარეობას


მინი -ლექცია

ტექსტზე და რუკებზე მუშობა

ინფორმაციის დამუსავება და პრიორიტეტების განსაზღვრა-რეიტინგი

ვიცი ვისწავლე მინდა ვიცოდე

დისკუსია

პრეზენტაცია

სახელმძღვანელო

საქართველოს თემატური რუკები


ატლასი

კონტურული რუკა

ფასდება გეოგრაფიულ საშუალებებზე მუშაობის უნარი

ინფორმაციიის ნათლად და გასაგებად წარდგენის უნარი

არგუმენტირებული აზრის ჩამოყალიბების უნარი

ბუნებრივი პირობები და რესურსები
1.ბუნებისა და საზოგადოების ურთიერტობა საქართველოში
2.მინერალური რესურსები
3.საქართველოს რელიეფი
4.გეომორფოლოგიურინ ერთეულები
5.რელიეფის ტიპები
5.სტიქიური მოვლენები
6.შავი ზღვა
7.შავი ზღვის სამეურნეო გამოყენება
8.საქართველოს ჰავა
9.ჰვის ძირითადი ელემენტები
10.ჰავის ძირითადი ტიპები
11.ჰავასთან დაკავშირებული სტიქიური მოვლენები
12.საქართველოს შიდა წყლები
13.წყალთნ დაკავშირებული სტიქიური მოვლენები
14.საქართველოს ნიადაგები

15.მიწის რესურსები

შემაჯამებელი სამუშაო2

16.საქართველოს მცენარეული საფარი და ცხოველთა სამყარო
17.ტყის რესურსების სამეურნეო გამოყენება
18.ბუნების დაცვა და დაცული ტერიტორიები
19.საქართველოს ლანდშაფტი

სემაჯამებელი სამუშაო3





1

2

2

1
1
1
1
1

1

1

1

1

2

1

1

1

1


1

1

1

1

1





20.10

22-27.10

29-3.11

5.11
10.11
12.11
17.11
19.11

24.11

26.11

1.12

3.12

8-10.12

15.1

17.12

22.12

24.12


21.01

26.01

28.01

2.02

4.02

  • მოსწავლე შეძლებს დაადგინოს მიზეზ-შედეგობრივი კავშირები ფიზიკურ გეოგრაფიულ პირობებს შორის და იმსჯელოს მათ გავრცელებაზე

  • დაახასიათოს საქართველოს მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტები და მოვლენები

  • იმსჯელოს საქართველოს მნიშვნელოვანი ბუნებრივირესურსების შესახებ და დააკავშიროს  მოსახლეობის სამეურნეო საქმიანობას

  • იმსჯელოს საქართველოსთვის დამახასიათებელ ბუნებრივ-კულტურულ მოვლენებზე,გარემოდაცვით პრობლემებზე და მათი გადაჭრის შესაძლო გზებზე

  • გაანალიზოს დაცული ტერიტორიების მნივნელობა

მინი-ლექცია

რეიტინგი


ილუსტრირებული ლექცია


T-სქემა


ვენის დიაგრამა



გონებრივი იერიში



ტერმინებზე მუშაობა



თამაში,,თოვლის გუნდა


გეოგრაფიულ საშუალებებზე/რუკებზე ცხრილებზე,დიაგრამებზე მუშაობა

სახელმძღვანელო



საქართველოს რუკა
ატლასი

თემატური რუკები

საწებელა ქაღალდები

ცარცი დაფა

მნიშვნელოვანი ინფორმაციის გამოვლელი უნარი



გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებისუნარი




მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენიუნარი




ახალი ტერმინების გამოენების,შედარების საპირისპირო აზრის გაოთქმის და დასაბუთების უნარი

საქართველოს მოსახლეობა
1.საქართველოს მოსახლეობის დემოგრაფიული აწარსული
2.მოსახლეობის დინაიკა
3.ბუნებრივი მოძრაობა
4.მექანიკურიმოძრაობა
5.სქესობრივ-ასაკობრივი სტრუქტურა
6.რელიგიური და ეროვნული სტრუქტურა
7.ტერიტორიული განლაგება და სიჭიდროვე

8.ურბანიზაცია.საქალაქო და სასოფლო დასახლებები





1
1
1
1

1

1

1



1














9.02
11.02
16.02
18.02

23.02

25.02

1.03



10.03

  • მოსწავლე შეძლებს დაახასიათოს საქართველოში მოსახლეობის აღწერის ტრადიციები

  • იმსჯელოსსაქართველოს მოსახლეობის დინამიკა,განსახლება სიმჭიდროვე

  • იმსჯელოს საქართველოში
არსებული მიგრაციული პროცესების გამომწვევ მიზეზებზე

  • იმსჯელოს ურბანიზაციის ხელისშემწყობ და ხელისშმშლელ ფაქტორებზე

მინი-ლექცია

სტრატეგია3.2.1

ცხრილზე და დიაგრამებზე მუშაობა და ანალიზი

აზრობრივი რუკა


პრეზენტაცია

სახელმძღვანელო





თემატური რუკები

ფასდება
თვალსაჩინოების გამოყენების,
მოსმენის,
იდეების
ნათლად
გამოხატვის
უნარი
საქართველოს მეურნეობა

1.საქართველოს ადგილი მსოფლიო მეურნეობაში
2.საქართველოს მრეწველობა
3.სოფლის მეურნეობა
4.საქართველოს ტრანსპორტი
5.მომსახურეობის სფერო
6.ტურიზმი და რეკრეაციული მეურნეობა
7.ტრადიციების გეოგრაფია
8.საგარეო კავშირები და საერთაშორისო ორგანიზაციები
შემაჯმებელი სამუშაო   4



1

1
1

1
1

1

1

1
1



15.03

17.03
22.03

24.03
29.03

31.03

5.04

7.04
12.04

  • მოსწავლე შეძლებს ჩამოთვალოს
მეურნეობის  სტრატეგიული დარგები
რუკაზე მონიშნოს მნიშვნელოვანი კვანძები და მაგისტრალები

  • გამოიკვლიოს საქართველოს სავაჭრო ბალანსი

  • გაანალიზოს ქართული ტრადიციების თავისებურებანი

ტექსტზე და რუკებზე მუშაობა

ილუსტრირებული ლექცია


აზრობრივი რუკა


დისკუსია




სახელმძღვანელო




თემატური რუკები

ფასდება პრეზენტაციის ,თვალსაჩინოები გამოყენების,
აუდიტორიის ფლობის უნარი

საქართველოს კუთხეები

1.თბილისი

2.კახეთი

3.ქვემო ქართლი

4.შიდა ქართლი

5.მცხეთა მთიანეთი

6.სამცხე ჯავახეთი

7.იმერეთი

8.რაჭა ლეჩხუმი

9.სამეგრელო ზემო
სვანეთი

10.გურია

11.აჭარა

12.აფხაზეთი

შემაჯამებელი სამუშაო

N-5


1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1


14.04

19.04

21.04

26.04

28.04

5.05

10.05

17.05

19.05

24.05

31.05

2.06

7.06

  • მოსწავლე შეძლებს სხვადას
ხვა გეოგრაფიული საშუალე
ბების გამოყენებით მოიძიოს ინფორმაცია საქართველოს მხარეების მიხევით







  • შეადაროს ერთმანეთს საქართველოს მხარეები სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით

  • იმსჯელოს საქართველოს მხარეების განვითარების პერსპექტივებზე

ტექსტზე და რუკებზე მუშაობა


ინფორმაციის მოპოვება დამუშავება და ანალიზი

ინფორმაციის ინტერპრეტაცია

ვენის დიაგრამა


დისკუსია


პრეზენტაცია

პროექტი

სახელმძღვანელო



საქართველოს რუკა

ატლასი



საქართველოს ენციკლოპედია





კომპიუტერი   პროექტორი

ფასდება ინფორმაციის მოძიების დამუშავების წარდგენის უნარი



შედარების
დისკუსიაში მონაწილეობის
არგუმენტირებული აზრის გამოთქმის
უნარი


პრიორიტეტების დადგენის უნარი

No comments:

Post a Comment