Friday, February 23, 2018

თამარ მეცხვარიშვილი გაკვეთილის გეგმა



                             გაკვეთილის გეგმა გეოგრაფიაში
მასწავლებელი: თამარ მეცხვარიშვილი
კლასი:VIII[1]
მოსწავლეთა რაოდენობა : -27                 
    სსსმ მოსწავლე -0
გაკვეთილის თემა: სამხრეთი ამერიკა
გაკვეთილის მიზანი: სახელმძღვანელოს რუკების ლეგენდის გამოყენებით, მოსწავლეები მოიძიებენ  სხვადასხვა ინფორმაციას, გააკეთებ მოძიებული მასალის ტრანსფორმაციას მათთვის სასურველი ფორმით ( პრეზენტაციას, ინფორმაციიის განთავსებით კონტურულ რუკაზე,  ცხრილების  შექმნით ) საკოორდინატო ბადის გამოყენებით განსაზღვრავენ სხვადასხვა გეოგრაფიული  ობიექტების  მდებარეობას და მათ შორის მანძილებს.
ესგ
გეო. VIII.1
      .    მოსწავლეს შეუძლია გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად რუკის კითხვა და სხვა თვალსაჩინოების ანალიზი
      .   მოსწავლეს შეუძლია ერთ ტიპის ინფორმაცია გამოსახოს სხვადასხვა სახით
გეო. VIII.2
     .   მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს გეოგრაფიული ობიექტების კოორდინატები რუკაზე.
     .  განსაზღვროს რუკაზე მანძლი ორ ობიექტს შორის და მოიყვანოს შესაბამისობაში სინამდვილესთან
შედეგი : მოსწავლეებმა  სახელმძღვანელოს რუკისა და ტექსტის გამოყენებით მოიძიეს სხვადასხვა ინფორმაცია მოცემულ კონტინენტზე გააკეთეს მოძიებული მასალის გადმოცემა მათთვის სასურველი ფორმით- პრეზენტაციებით, შევსებული კონტურული რუკებით ცხრილებით,  გაარკვიეს  უკიდურესი წერტილების კოორდინატები და გაზომეს მანძილები
რესურსები: სახელმძღვანელო, მსოფლიოს ფიზიკური, პოლიტიკური რუკები, სამხრეთ ამერიკის კლიმატური, ბუნებრივი  ზონების რუკები, თაბახის ფურცელი, ფორმატი, ფლომასტერი, ცარცი, დაფა, ძაფი, კონტურული რუკები, სურათები
კლასის ორგანიზაციის ფორმები: მთელი კლასი, ჯგუფური მუშაობა
1.      გამოწვევის ფაზა
აქტივობა პირველი: წინარე ცოდნის გააქტიურება
მეთოდი: კითხვა-პასუხი
მიზანი: ნასწავლი მასალის გახსენებით  მოვახდენ მოტივაციას ამაღლებას მოსწავლეებში და შევქმნი წინა პირობას ახალი კონტინენტის შესასწავლათ
კლასის ორგანიზაციის ფორმა: მთელი კლასი
აქტივობის აღწერა: ახალ კონტინენტზე გადასასვლელად გამოვიყენებ ბლუმის ტაქსონომიის მიხედვით შეკითხვებს განვლილი მასალიდან
1.      რომელი კონტინენტები შევისწავლეთ?
2.      გქონდათ თუ არა ერთიანი გეგმა კონტინენტების შესასწავლად?
3.      დაგვეხმარა თუ არა ეს გეგმა მიზნის მიღწევაში?
4.      როგორ ფიქრობთ იგივე გეგმის გამოყენება მიგვიყვანს თუ არა შედეგამდე?
5.      რა არგუმენტით (ან არგუმენტებით) დამიდასტურებთ თქვენს მოსაზრებას?

აქტივობის შედეგი: მოსწავლეებმა ჩამოთვალეს უკვე შესწავლილი კონტინენტები, გამოიყენეს შესწავლის ერთიანი გეგმა, წარმოადგინეს არგუმენტები და მიეცათ მოტივაცია ახალი კონტინენტის შესასწავლად.
აქტივობის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები წინასწარ გამზადებულ ფორმატზე წერენ
ვიცოდი
ვისწავლე
მინდა ვიცოდე
შევისწავლეთ ევროპა აზია




აქტივობა მეორე  -  სიღმისეული წდომა
მეთოდი  - დედუქცია
მიზანი  -   მოსწავლეები სახელმძღვანელის  ტექსტზე და სქემებზე მუშაობის შედეგად  წარმოადგენენ  შესწავლილ საკითხს მათთვის სასურველი ფორმით პრეზენტაციით, კონტურულ  რუკაზე  ნამუშევით, ცრილებით.        განსაზღრავენ  სამხრეთ ამერიკის  უკიდურესი  წერტილების  გეოგრაფიულ კოორდინატებს,  გაზომავენ მანძილებს  საქართველოსა  და სამხრეთ  ამერიკას შორის და შეუსაბამებენ  სინამდვილეს.                                       
კლასის ორგანიზების  ფორმა -  ჯგუფური მუშაობა                                                                 გასავითარებელი   უნარ- ჩვევები -  ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების,  გაანალიზების , ,განზოგადების , კვლევა-ძ იების, ჯგუფური მუშაობის  ,  აქტივობის   აღწერის,   შეფასების უნარებს                                                                                                                           
 აქტივობის აღწერა :  ჩხირების  გამეყენებით მოსწავლებს ვყოფ 5 ჯგუფად. სწრაფი წესით ვაწესრიგებთ  ჯგუფური   მუშაობის    გარემოს და ვაწყობთ  თვითეულ  მაგიდაზე ჯგუფის ნომრებს და სახელწოდებებს   
  1.   ფიზიკური   გეოგრაფები.                                                           
  2.გეომორფოლოგები - კლიმატოლოგები.
3  ჰიდროლოგები
 4. ლანფშაფტმცოდნეები
  5. პოლიტოლოგები.           
   მოსწავლეები  სხდებიან   შესაბამის  მაგიდასთან  და  იწყებენ  მუშაობას სახელმძღვანელოს შესაბამის  პარაგაფზე - სამხრეთი ამერიკა.   მუშაობის  დასაწყისში ყველა ჯგუფი  საზღვრავს  სამხრეთ ამერიკის უკიდურესი  წერტილების  კოორდინატებს , ადგენენს მანძილს  საქართველოსა  და  სამხრეთ ამერიკას შორის . შემდეგ გამოიყენებენ  ტექსტს ,რუკებს, სქემებს, დიაგრამებს და  წარმოადგენენ  საკითხის ტრანსფორმაციას მათთვის სასურველი ფორმით .  მუშაობის დროს  ვახსენებ ჯგუფური მუშაობის წესებს   ცერების გამოყენებით ვაძლებ საშუალებას  კედლის რუკის გამოსაყენებლად  და ჩემთან  ურთიერთობისათვის.         დროის  ამოწუევის  შემდეგ  ვიწყებთ  პრეზენტაციის  წარდგენას. ჯგუფის  ლიდერები  იწყებენ პრეზენთაციის წარდგენას  რიგის მიხედვით.    საჭიროების შემთხვევაში ლიდერი იხმარს ჯგუფის წევრებს                                                                                            
      - რეფლექსიის  ფაზა : ურთიერთ  შეფასება  და  თვით შეფასება                                  ფორმატზე  ვავსებთ მეორე  გრაფას -
 ვისწავლე:    
      ჯგუფების შეფასებას  ვახდენ  თანდართული  პრეზენტაციის შეფასების  რუბრიკის მიხედვით  [ იხ. ქვემოთ   ]          
 შეფასების  ფორმა - განმავითარებელი                                                                                                   
 მოვახდენთ შევსებას  ფორმატის  მესამე  გრაფისას -  მინდა ვისწავლო 
საშინაო დავალება:    მოგზაურუბა სამხრეთ ამერიკის  ერთ-ერთ  სასურველ ქვეყანაში  

   გეოგრაფიულ საშუალებებზე (რუკები, ცხრილები) მუშაობის შეფასების რუბრიკა
3-4
5-6
7-8
9-10
ცდილობს გააანალიზოს რუკების, გრაფიკების, ცხრილების, დიაგრამებისა და სქემების საშუალებით წარმოდგენილი გეოგრაფიული ინფორმაცია, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია
აანალიზებს რუკების, გრაფიკების, ცხრილების, დიაგრამებისა და სქემების საშუალებით წარმოდგენილ გეოგრაფიულ ინფორმაციას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
აანალიზებს რუკების, გრაფიკების, ცხრილების, დიაგრამებისა და სქემების საშუალებით წარმოდგენილ გეოგრაფიულ ინფორმაციას, მაგრამ აკლია სიზუსტე
აანალიზებს რუკების, გრაფიკების, ცხრილების, დიაგრამებისა და სქემების საშუალებით წარმოდგენილ გეოგრაფიულ ინფორმაციას.
საკვლევი მიზნის გათვალისწინები ცდილობს მოიძიოს და საჭიროებისამებრ გამოიყენოს შესაბამისი თემატური რუკები, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
საკვლევი მიზნის გათვალისწინები მოიძიებს და საჭიროებისამებრ იყენებს შესაბამის თემატურ რუკებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
საკვლევი მიზნის გათვალისწინებით მოიძიებს და საჭიროებისამებრ იყენებს შესაბამის თემატურ რუკებს, მაგრამ არცთუ ადეკვატურად; არგუმენტების გარეშე განმარ- ტავს კანონზომიერებას.
საკვლევი მიზნის გათვალისწინები მოიძიებს და საჭიროებისამებრ იყენებს შესაბამის თემატურ რუკებს.
ერთი და იმავე ადგილის სხვადასხვა თემატური რუკის შეჯერებით ცდილობს დააკავშიროს და ჩააატაროს კომპლექსური ანალიზი, მაგრამ ზედაპირულია,
ერთი და იმავე ადგილის სხვადასხვა თემატური რუკის შეჯერებით ატარებს კომპლექსურ ანალიზს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
ერთი და იმავე ადგილის სხვადასხვა თემატური რუკის შეჯერებით ახდენს კომპლექსურ ანალიზს, მაგრამ ვერ იყენებს მათ ადეკვატურად, არგუმენტების გარეშე განმარტავს კანონზომიერებას.
ერთი და იმავე ადგილის სხვადასხვა თემატური რუკის შეჯერებით ატარებს კომპლექსურ ანალიზს.
რეალიზება არასწორია.



            


                        პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
N

დიახ
ნაწილობრივ
არა
1)
საინტერესო იყო თუ არა პრეზენტაცია?



2)
შეძლო თუ არა პრეზენტატორმა თქვენი ყურადღების მიპყრობა?



3)
დაგიტოვა თუ არა კითხვის დასმიოს სურვილი?



4)
გაგიჩინა თუ არა მეტის შესწავლის სურვილი აღნიშნული საკითხის ირგვლივ?





https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=1060445315060601343#editor/target=post;postID=7020476130014193591;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=4;src=postname

No comments:

Post a Comment